Ammattilentäjäksi

  • Diamond Cadet —
    Liikennelentäjäkurssi mittatilauksena

    Täysi paketti ansiolentäjän ammattiin, juuri sinun lähtökohdistasi. Lue lisää alta.

Liikennelentäjän työ on tarkkuutta ja hermoja vaativaa, mutta koulutukseen päästäksesi tarvitset vain normaalin perusterveyden – sekä runsaasti innokkuutta ja tavoitteita tähdätä korkealle. Testaamme matematiikan, fysiikan ja kielitaitosi omassa valintakokeessamme. Jos sinulta löytyy tahtoa olla parhaista parhain, olet oikea henkilö ohjelmaamme.

Aeropolen ammattilentäjäkurssi on kattava. Aeropolen Diamond Cadet -liikennelentäjän opintolinja eli ab-initio ATPL-ohjelma on koulutuspaketti, joka mukautetaan juuri sinun tarpeisiisi ja edistymistahtiisi sopivaksi. Ammattitaitoiset lennonopettajamme sekä huippumoderni kalustomme takaavat koulutuksen, jossa sinua valmennetaan nykyaikaisten lentokoneiden lasiohjaamomittaristojen vaatimuksiin jo ensilennosta lähtien. Voit opiskella sekä suomeksi että englanniksi. Koulutus kestää noin 12–24 kuukautta. Opiskelu on mahdollista  osin etäopintoina ja jopa joiltain osin työn ohella.

Pääsyvaatimukset

Ikä Vähintään 16 vuotta.

Kielitaito Hyvä englannin kielen taito*

Matematiikka Lukion lyhyt oppimäärä tai vastaavat tiedot on suositeltavaa*

Fysiikka Lukion fysiikan syventävä oppimäärä tai vastaavat tiedot on suositeltavaa*

Terveys Normaali perusterveys riittää ilmailulääkärin terveystarkastuksessa. Silmälasit eivät ole este, kunhan näkö on laseilla korjattuna normaali.

Rahoitus Ennen hakemista tarvitset osoituksen siitä, että rahoituksesi kurssille on saatavilla.

Lentokokemus Aiempaa lentokokemusta ei tarvita. Aiempi kokemus, esim. PPL-lupakirja, on kuitenkin mahdollista lukea hyväksi osasuoritukseksi. Tarkastelemme hyvitykset  tapauskohtaisesti.

* Koulutuksen aloittaminen ei edellytä mitään suoritettuja tutkintoja vaan tärkeintä on, että hakijalla on valmius lentämisen teorian ymmärtämiseen. Valmiudet varmistavien tutkintojen puuttuessa hakijan tiedot testataan erillisellä kokeella.

Kuinka haet kurssille

Liikennelentäjäkoulutukseen on jatkuva haku. Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä. Aloituksesta sovitaan hyväksyttyjen hakijoiden kanssa yksilöllisesti. Hakuprosessi kestää noin 2-3 viikkoa.

1 Täytä hakulomake
2 Paperivalinta hakulomakkeiden perusteella
3 Soveltuvuuskoe ja haastattelu
4 Psykologinen soveltuvuusarviointi*
5 Ilmailulääketieteellinen tarkastus (medical luokka 1)*
6 Lopullinen valinta ja koulutussopimuksen allekirjoittaminen

* Soveltuvuusarviointi laskutetaan etukäteen (550 EUR). Lääketieteellinen tarkastus ei sisälly kurssihintaan (n. 700 EUR).

Mitä kurssi sisältää

Koulutusohjelman hinta sisältää kaiken koulutukseen tarvittavan: teoria- ja lennonopetuksen, lentotunnit, oppimateriaalit, oppitunnit, navigointimaksut, kartat ja muut tarvikkeet ja varusteet.

Ainutlaatuisena Suomessa, Aeropolen Diamond Cadet -kurssin hintaan sisältyy myös aktiivivaimennuksella varustetut henkilökohtaiset lentokuulokkeet (headset), jotta voimme taata sinulle parhaan mahdollisen oppimisympäristön.

Hoidamme myös byrokratiat puolestasi, mutta kolmannen osapuolen maksut eli ilmailulääkärin korvaus sekä ilmailuviranomaisen vaatimat lentokokeet ja koemaksut lisätään vielä kurssin hintaan (yhteensä noin 2000 euroa).

Kurssin rahoitus

Kurssi on yksityisrahoitteinen. Suosittelemme kääntymistä oman asiointipankkisi puoleen. Tietyissä tapauksissa myös aikuiskoulutustuki on mahdollinen. Koulutus maksetaan kuukausierissä, ensimmäinen erä 15% kurssihinnasta. Oppilaamme ovat oikeutettuja Kelan opintotukeen.

Ennen kurssille hakemista sinun tulisi hankkia itsellesi rahoitus opintoihin, esimerkiksi pankin myönteinen päätös opintoja varten tai selvitys rahoituksesta tai takauksista.  Rahoitusta ei tarvitse nostaa ennen koulutukseen hyväksymistä, riittää että olet varmistanut rahoituskelpoisuutesi ennen hakemista.

Ota meihin yhteyttä kysyäksesi lisää rahoituksen hakemisesta.

Valitsin Aeropolen koska kokonaisuus oli minulle erittäin sopiva. Parasta oli se, että opettajat ottavat työnsä opettajina tosissaan ja kannustavat oppilasta koko ajan oppimaan uutta. Lennot ulkomaille kasvattivat itsetuntoa, ja mukavuusalue laajeni Suomen kenttien ulkopuolelle. Suosittelen Aeropolea, jos haluat opiskella itsellesi sopivan aikataulun mukaan, vaikka työn ohella. Jos arvostaa hyvää yhteishenkeä ja sitä että sinua kohdellaan yksilönä, Aeropole on koulusi!

Peter lentää ATR-72 -potkuriturbiinikonetta Nordic Regional Airlines Norralla

Peter Ekholm
Peter EkholmDiamond Cadet, 2016

Moderni koulutusympäristö, rento ilmapiiri, ystävällinen ja ammattimainen palvelu: näiden takia valitsin juuri Aeropolen suomalaisista lentokouluista. Opiskelut etenivät yksilöllisesti omaan vauhtiin, ja asiakkaan toiveet, aikataulut ja kehitysideat huomioitiin. Aeropole tarjosi myös vastuutehtäviä opintojen ohella. Kannattaa hakea Aeropolelle, koska pääset itse vaikuttamaan opiskeluihin ja toiveitasi kuunnellaan. Opiskelu voi olla myös hauskaa!

Tomin ensimmäinen työpaikka oli Aeropolen lennonopettajana, ja nyt Tomi lentää CRJ900-suihkukonetta Cityjetillä

Tomi Jääskeläinen
Tomi JääskeläinenDiamond Cadet, 2015

Kurssin sisältö

Private Pilot Licence (PPL)
Flight instruction 46 hours flying with 130 h instruction Theoretical studies ca. 75 h self-study, ca. 25 h classroom instruction
PPL Skill Test PPL Theory Examination
Preparing for ATPL Flight Training Module
Night Flying (NF) 5 h flying at night, 15 h instruction. Visual night flying qualification. ATPL Theory ca. 650 study hours. Approximately 85% self-study and 15 % classroom instruction. All theoretical studies can be done at your own pace. Subjects:
– Flight Procedures
– Aerodynamics and Principles of Flight
– Aircraft instruments
– Navigation
– Meteorology
– Radiotelephony
– Flight Planning
– Aeroplane Performance
– Aeroplance Systems and Structures
– Human Performance
– Air Law
Aeropole Diamond Cadet Experience Up to 100 flight hours of experience building as pilot in command. Guided Flying missions and optional additional training :
– Seaplane rating (at additional cost)
– Aerobatic flying (at additional cost)
– Cross-country flying in Europe
ATPL Flight Training Module
Basic Instrument Module (BIM) 10 flight hours. Basics of instrument flying. ATPL Theory (continued)
Instrument Rating (IR) 40 flight hours. Instrument flying course:
– applied instrument flying
– cross country on instruments
– instrument flying procedures
Commercial Pilot Licence (CPL) 15 flight hours of commercial pilot training.
Multi-Engine Piston (MEP) 11 flight hours, 10 h theory. Flying with multiengine aircraft, in normal and emergency operations. ME piston class rating.
CPL, IR and MEP Skill Tests ATPL Theory Examination
Multi-Crew Co-operation (MCC) 20 flight hours, 25 h theory. Crew coordination training. Acting as a pilot in a muti-pilot crew. Jet orientation and basics of airline procedures.
Aeropole Flight Training Copyright © 2011 Aeropole