Toimintamme laajentuu Pirkkalassa ja Vesivehmaalla, ja mahdollisuudet vain monipuolistuvat 2020!

Aeropole harjoittaa lentokoulutustoimintaa liki kymmenellä paikkakunnalla jo nykyiselläänkin, ja vaikka yhä todennäköisempi lentotoiminnan loppuminen Malmilla vuoden 2019 lopussa aiheuttaakin suuria muutoksia kotimaan toimintoihimme ja tuo merkittäviä lisäkustannuksia, jatkamme lentokoulutusta sen täydessä laajudessaan koti-Suomessa, pikemminkin vain kasvaen vastaten vahvaan kotimaisen kysyntään. Muutos ei toki tule meillekään yllätyksenä, ja jo useamman vuoden olemme määrätietoisesti rakentaneet toimipisteverkostoamme, joka näin pääsee oikeuksiinsa. Vahvistamme merkittävästi toimintaa Tampere-Pirkkalan lentoasemalla ja uutena lisänä toimipaikkoihimme Lahti-Vesivehmaan lentokentälle meillä on jo rakenteilla oma mittavan kokoinen, niin peruslentokoulutuksen kuin huoltotoiminnankin tarpeet täyttävä monitoimihalli. Tampere-Pirkkalassa laajennamme tilojamme Terminaali 2:ssa. Pääkonttorimme tulee vuoden vaihteessa  siirtymään Vantaan Aviapolikseen, missä meillä jo entuudestaan on simulaattorikoulutuskeskuksemme (ja nykyään myös juna-asema aivan vieressä), ja lisäksi vuokraamme tiloja viereisestä Technopoliksesta. Helsinki-Vantaalla suoritamme myös nykyistä enemmän lentoja koulutuksen edistyneemmässä vaiheessa. Kohonneiden kustannusten aiheuttamat muutokset asiakashinnoissa pyrimme pitämään mahdollisimman maltillisina.

Toimimme jatkossakin niin lähellä pääkaupunkiseudun asiakaskuntaa, kuin mitä harjoittamamme laajuinen lentokoulutus vain sallii. Vertailussa lähikenttien välillä jouduimme sulkemaan Nummelan ja Hyvinkään pois niiden ahtauden, puutteellisen infrastruktuurin ja ympäristön asettamien rajoitusten vuoksi. (Esim. Nummelan nykyinen ympäristölupa sallii vain 100 lentoa moottorikoneilla vuodessa, ja sen laajentaminen on kovin epävarmaa.) Lahti-Vesivehmaalle on vain reilun tunnin ajomatka pääkaupunkiseudulta, ja kenttä tarjoaa meille hyvät kasvun mahdollisuudet — samoin kuin tietenkin kehittymishaluinen Tampere-Pirkkala.

Nyt kurssinsa aloittavat uudet asiakkaat saavat edelleen aloittaa opintonsa Helsingissä, eikä teoriaopintojen suorittamiseksi tarvitse lähteä pääkaupunkiseudulta. Vuodenvaihteen jälkeen käytännön lentokoulutus siirtyy Tampere-Pirkkalaan. Järjestämme kullekin Diamond Cadet- eli ammattiopintolinjamme asiakkaalle yksilöllisesti opintosuunnitelman siten, että asiakkaamme välttävät enemmät paikkakunnan vaihdokset. Käytännössä koko koulutus, mukaan lukien myös teoriaopiskelu, on mahdollista suorittaa Tampere-Pirkkalasta käsin, vaatien vain hyvin lyhyen yksilöllisesti aikataulutettavan opintojakson Helsinki-Vantaalla. Toisaalta pääkaupunkiseudun Diamond Cadet -asiakkaiden ei tarvitse muuttaa Pirkanmaalle ennen kevättalvea 2020. (Kenenkään emme edelleenkään edellytä muuttavan, mutta täysipäiväisille Diamond Cadet -asiakkaillemme suosittelemme opiskeluasunnon hankkimista Pirkanmaalta erikseen sovittavassa vaiheessa ensi vuotta kunkin elämäntilanteen ja opiskelurytmin mukaan.) Halukkaiden on mahdollista myös suorittaa Diamond Cadet -opintojen ensimmäinen vuosi Jyväskylä-Tikkakoskella jo nyt, ja sama mahdollisuus avautuu Lahti-Vesivehmaalle kevättalvella 2020. Kuopiota käytämme vain tapauskohtaisesti.

Suosittelemme joka tapauksessa asiakkaillemme lyhyttä n. 2-4 viikon opintojaksoa ulkomaisessa toimipisteessämme joko Tanskassa (Aalborg, Roskilde) tai Ranskassa (Avignon, Cannes), mikä edesauttaa lentokoulutuksen etenemistä talviaikaan. Tänäkin talvena matkaan lähtee parisenkymmentä Diamond Cadet -asiakasta, jotka saavat ulkomailla lentämisestä arvokkaan kokemuslisän.

Yhteenvetona tarjoamme v. 2020 alusta alkaen kotimaisen kouluttautumismahdollisuuden pääasiallisesti seuraavilla paikkakunnilla — tulevan vuodenvaihteen siirtymän aikaiset järjestelyt sovimme tapauskohtaisesti:

  • Diamond Cadet -ohjelman ensimmäinen vuosi sekä kaikki moduulimuotoinen LAPL/PPL/NF-koulutus, niin teoriat kuin lennotkin (valitse yksi tai halutessasi vaikka useampikin):
    • Tampere-Pirkkala
    • Lahti-Vesivehmaa
    • Jyväskylä-Tikkakoski
  • Diamond Cadet -ohjelman toinen (viimeinen) vuosi sekä kaikki moduulimuotoinen IR/CPL/MEP-koulutus, niin teoriat kuin lennotkin:
    • Tampere-Pirkkala (varaudu yhteen muutaman päivän ja toiseen n. parin viikon mittaiseen intensiivisessioon Helsinki-Vantaalla)
  • Kaikki teoriaopinnot on myös mahdollista suorittaa pääkaupunkiseudulla (Helsinki-Vantaan Aviapolis). Halutessasi voit osittaa teoriaopintosi pääkaupunkiseudun sekä ym. paikkojen tarjontaan — etäopiskelumallimme ansiosta PPL-vaiheessa läsnäolovaatimus on vain neljä (4) erillistä lauantaipäivää 3-6 kk jaksolla ja IR/CPL/ATPL/MEP-opintojenkin osalta vain kolme (3) erillistä viikkoa 4-8 kk (IR) tai 6-12 kk (CPL, ATPL) jaksolle sovitettuina.

Jos muutokset askarruttavat, ota rohkeasti yhteyttä niin keskustellaan, millainen koulutussuunnitelma olisi Sinulle mielekkän, missä asutkin!

Yksittäisen moduulikurssiasiakkaan näkökulmasta sama voidaan esittää seuraavina mahdollisuuksina v. 2020 alkaen. Vaikka yksi tähän asti keskeinen paikka (Malmi) poistuukin, tarkoittaa muutos siis suurempaa valinnanmahdollisuutta löytää Sinua lähellä oleva koulutuspaikkakunta!

  • LAPL- ja PPL-teoriat etäopiskeluna; läsnäolojaksot ovat tarjolla kaikissa seuraavissa (neljä (4) erillistä lauantaipäivää, vaikka eri paikkakunnilla):
    • Helsinki-Vantaa (Aviapolis)
    • Tampere-Pirkkala
    • Lahti-Vesivehmaa (alk. toisella vuosineljänneksellä 2020)
    • Aalborg, Tanska
    • Myös aktiivisella skype-osallistumisella voi läsnäolovaatimuksen täyttää, mutta suosittelemme tulemaan paikan päälle! Tietyt kokeet (min. 1+1 pv) on kuitenkin tehtävä valvottuina.
  • LAPL- ja PPL-lento-osuus on tarjolla kaikissa seuraavissa:
    • Tampere-Pirkkala
    • Lahti-Vesivehmaa
    • Jyväskylä-Tikkakoski
    • Aalborg, Tanska
    • Roskilde, Tanska
    • Avignon, Ranska
  • NF (yölentomoduuli, noin 1 viikko, josta teoria 1 pv):
    • Tampere-Pirkkala
    • Lahti-Vesivehmaa
    • Jyväskylä-Tikkakoski
    • Kuopio-Rissala leirityyppisesti pari kertaa vuodessa
    • Aalborg, Tanska
    • Roskilde, Tanska
    • Avignon, Ranska
  • Ns. tiimankeräysmahdollisuus (hour building) ja lentokoneidemme vuokraus ylipäänsä:
    • Tampere-Pirkkala
    • Lahti-Vesivehmaa
    • Jyväskylä-Tikkakoski
    • Turku (vielä varauksin, ei Diamond-kalustoa)
    • Helsinki-Vantaa (DA42NG, varauksin)
    • Aalborg, Tanska
    • Roskilde, Tanska
    • Avignon, Ranska
  • IR/CPL/ATPL-teoriat (IR ja ATPL sis. PBN-osion):
    • Helsinki-Vantaa (Aviapolis)
    • Tampere-Pirkkala
    • Myös aktiivisella skype-osallistumisella voi läsnäolovaatimuksen täyttää, mutta suosittelemme tulemaan paikan päälle! Tietyt kokeet (min. 3+3 pv) on kuitenkin tehtävä valvottuina.
  • IR- eli mittarilentomoduuli, sis. PBN-osion (50 h, joista max 35 simulaattorissa):
    • Tampere-Pirkkala, joskin hinnan pitää alempana ja oppimistuloksia parantaa simulaattorimme käyttö Helsinki-Vantaalla (min. 2 + 8 pv); pyrimme simulaattorimahdollisuuden tarjoamaan pian myös Pirkkalassa.
    • Helsinki-Vantaa vaatien kuitenkin 15 lentotuntia eli mieluummin kaikki Pirkkalasta käsin kuin Helsinki-Vantaalta (kalliimpi).
    • Aalborg, Tanska
    • Roskilde, Tanska
    • Avignon, Ranska
  • MEP- eli monimoottorikurssi, VFR-luokkakelpuutuskoulutus ml. teoriat (6 h DA42NG-lentokoneella):
    • Tampere-Pirkkala
    • Helsinki-Vantaa (kalliimpi).
    • Aalborg, Tanska
  • MEP/IR- eli monimoottorimittarikurssi ym. luokkakelpuutuksen laajentamiseksi IFR-toimintaan (3 h sim + 2 h DA42NG-lentokoneella tai kaikki 5 h lentokoneella):
    • Tampere-Pirkkala, joskin hinnan pitää alempana ja oppimistuloksia parantaa käynti simulaattorissamme Helsinki-Vantaalla (vain 1 pv!); pyrimme simulaattorimahdollisuuden tarjoamaan pian myös Pirkkalassa.
    • Helsinki-Vantaa, joskin hinnan pitää alempana yhden päivän käynti Pirkkalassa (2 h oikealla lentokoneella) ja toinen päivä lentokoetta varten.
    • Aalborg, Tanska
  • CPL eli ansiolentäjän lupakirja (15 h IR:n haltijoille)
    • Tampere-Pirkkala
    • Lahti-Vesivehmaa
    • Jyväskylä-Tikkakoski
    • Aalborg, Tanska
    • Roskilde, Tanska
    • Avignon, Ranska

 

Cessna 152 II’s Available

There just aren’t enough Diamonds around, so we added the venerable C152 to our fleet — or actually, six (6) of them. For the Sunday drivers and others who’d rather just spend time in a thing that flies slow and low, but still do that in a real aeroplane, the two-seater Cessna 152 II  is the cost-effective choice. Initially available for rent in Helsinki (180 €/h) and Jyväskylä (210 €/h) in Finland, and soon also in Roskilde Denmark. Prices are wet, based on airborne time plus a fixed 8-minute taxi surplus (not the whole block time or let alone Hobbs time) in autonomous rental activity, inclusive of all taxes, insurance, etc. We keep them all in a hangar where ever they are based, under a CAMO (Continuous Airworthiness Management Organisation) and don’t do any pilot-owner stuff for maintenance, only Part-M Subpart F or Part-145. They do have decent instrumentation and radios, and are approved for Night VFR, and are generally kept nice and tidy so they may not be your average club planes though. It’s a journey back in time, but still, we want to do that in style.

Uudet hinnat voimaan 1.9.2019

Johtuen voimakkaasta kysynnästä ja voidaksemme tarjota jatkossakin huipputason koulutus- ja asiakaspalvelua Suomessa tarkistamme lentokoulutushintojamme 1.9.2019 alkaen kohonneen kustannustason myötä. Uudet hinnat tulevat näkymään pian hinnastostamme.

Lennonopettajien kertausseminaari 25.-26.4.2019

Järjestämme lennonopettajien (FI/IRI) kaksipäiväisen kertausseminaarin torstaina ja perjantaina 25. ja 26. huhtikuuta kello 09.00-16.00 Aeropolen tiloissa Malmin lentoasemalla. Ilmoittaudu viimeistään 17.4 mennessä ottamalla meihin yhteyttä!

Seminaarin hinta on 315 EUR (sis. ALV 24%).

Tervetuloa!

Muutoksia hinnastossa alkaen 15.6.2018

Johtuen voimakkaasta kysynnästä ja voidaksemme tarjota jatkossakin huipputason koulutus- ja asiakaspalvelua Helsingissä tarkistamme lentokoulutushintojamme 15.6.2018 alkaen. Uudet hinnat löytyvät jo hinnastostamme. Ennen 15.6.2018 solmitut uudet asiakassopimukset toteutetaan vanhalla hinnalla, eli nyt on oivallinen hetki tarttua tuumasta toimeen ja aloittaa lentotunnit! Älä epäröi, vaan tee tästä kesästä lentokesä!

Aeropole Malmi Fly-in:issä ensi viikonloppuna 26-27.5.

Aeropole on paikalla Malmi Fly-in -tapahtumassa ensi viikonloppuna 26.27.5.2018 Helsinki-Malmin lentoasemalla. Tervetuloa myös käymään lentokonehalli 2:n tiloissamme! Tutustu tapahtumaan: helsinkiflyin.fi

Haemme lisää mekaanikkoja ja asentajia kasvavaan huoltotoimintaamme

Aeropole Maintenance Oy hakee joukkoonsa taas lisävoimia! Haluatko olla osana Pohjoismaiden uusinta ja asiakasystävällisintä lentokonehuoltoa?

Aeropolella on nyt seuraavat tehtävät avoinna:

  • PART-66 Aircraft Technicians, Certifying Staff, kokopäiväinen, Helsinki
  • Lentokoneasentaja, kokopäiväinen, Helsinki

Tutustu avoimiin tehtäviin (englanniksi).

Jos haluat iloiseen joukkoomme mukaan tai tunnet jonkun joka saattaisi haluta, ota heti yhteyttä meihin osoitteessa  recruitment@aeropole.fi

Yölentokurssin teoria NF(A) 13.2.2018 klo 16-21

Pidämme yölentoteoriakurssin 13.2.2018 klo 16-21. Tilaisuuteen voi osallistua myös etäyhteydellä (Skype). Ilmoittaudu ostamalla kurssi verkkokaupastamme. Teoriakurssin hinta on 285 € (sis. Alv 24%). Teoriaopetuksen jälkeen voit lentää lento-osuuden hintaan 2705 € (sis. Alv 24%).

Useita uusia avoimia paikkoja (Mekaanikkoja, Lennonopettajia)

Toiminnan laajentuessa etsimme uusia työkavereita uuteen lentokonehuoltoomme useisiin täysipäiväisiin tehtäviin sekä täysipäiväisiä lennonopettajia. Tartu mahdollisuuteen, löydä uusi mahtava työpaikka ilmailusta!

Avoimet tehtävät rekrysivuillamme

Aeropole aloittaa lentokonehuoltotoiminnan

Liikenteen turvallisuusvirasto myönsi loppuvuodesta 2017 Aeropole Oy:n tytäryhtiölle, Aircraft Maintenance Oy:lle huolto- ja korjaamopalveluiden toimiluvan (Aircraft Maintenance Organisation Approval). Aeropole ryhtyy nyt tarjoamaan yleisilmailijoille huoltopalveluita Helsinki-Malmin lentoasemalla, ensiluokkaisella Aeropolen laadulla ja asiakaspalvelulupauksella. Lue lisää.